גוגל אדס - מערכת הפרסום של גוגל


כשרוצים לפרסם בגוגל הולכים לגוגל אדס. גוגל אדס היא מערכת הפרסום של גוגל, דרכה ניתן לנהל את הפרסום בכל אמצעי המדיה השונים של גוגל פרט לוויז. אז איך גוגל אדס עובדת? ומה אפשר לעשות איתה? הכל במאמר זה. 

מה אפשר לעשות עם GoogleAds:


גוגל אדס, בעבר נקראה גוגל אדוורדס, התחילה כרעיון של ביל גרוס שחשב על הרעיון לפרסם מודעות לצד תוצאות החיפוש בדפי זהב. גוגל אמנם בסוף לא קנו את הרעיון מגרוס ופיתחו מערכת משלהם ובשנת 2000 הושקה גוגל אדוורדס. גוגל אדס היא מקור ההכנסה העיקרי של גוגל, כ-70% מההכנסות של גוגל הן מפרסום, בשנת 2018 גוגל הרוויחה כ-136 ביליון דולר רק ממודעות (קחו רגע להפנים את המימדים). 

אז כמו שאתם מסיקים הפרסום בגוגל הפך עם השנים למערכת משומנת ומתקדמת, חלוצה בעולם הפרסום באינטרנט. כיום, פרסום בגוגל כבר לא מתיחס רק לפרסום ברשת החיפוש, לגוגל יש גם רשת אתרי שותפים ענקית עם יותר מ-2 מיליון אתרים ואפליקציות בהם אפשר לפרסם דרך גוגל אדס, לרשת המדיה של גוגל קוראים GDN. בנוסף, הפרסום בגוגל כולל בתוכו גם פרסום בג'ימייל - מערכת המיילים הפופולרית בעולם, פרסום ביוטיוב - רשת הוידאו הגדולה בעולם ועוד. 

כל אפשרויות הפרסום בגוגל (ויש לא מעט) מנוהלות דרך גוגל אדס, היופי הוא שמדובר בפועל באפשרויות הפרסום המובילות בשוק, כלומר כמעט כל אפשרויות הפרסום הטובות ביותר באינטרנט נכנסות תחת אותה קורת גג - פרסום בגוגל והנ"ל מנוהל כולו במערכת אחת - גוגל אדס. 

איך גוגל אדס עובדת?

התמחור בגוגל אדס מתחלק לשני מודלים עיקריים: PPC ו-CPM. ב-PPC אנחנו משלמים פר קליק, כל פעם שמישהו מקליק על המודעה שלנו, מתבצע חיוב. בפרסום במודל CPM מתבצע חיוב בכל פעם שהמודעה שלנו מגיעה ל-1000 חשיפות. בשני המודלים התקציב הוא לבחירת המפרסם והאופן בו נקבע מי יופיע בשטח הפרסום הפנוי הוא באמצעות מכירה פומבית. בכל פעם שמתבצע פרסום בגוגל, או כשיש שטח פרסום פנוי - גוגל אדס מריצה מכירה פומבית בזמן אמת בין כל המפרסמים המתחרים על אותו שטח פרסום, המפרסם עם התוכן האיכותי ביותר + הצעת מחיר הכי טובה זוכה! 
זה לא אומר בהכרח שצריך להציע פשוט מלא כסף (למרות שזה בטוח לא יזיק) לגוגל יש עוד שיקולים חוץ מכסף. הקריטריונים למודעה שתופיע בראש תוצאות החיפוש כוללים גם תוכן, רלוונטיות, רספונסיביות, דירוג מודעה, ציון איכות ועוד. 

לסיכום,

עסק שלא קיים בגוגל נחשב כלא קיים בכלל, מזל שגוגל עשו את הפרסום פשוט ונוח לכל אחד! במקום לתמרן הין כל מיני מערכות פרסום, כל אפשרויות הפרסום המובילות בעולם עומדות לרשותנו בגוגל אדס. 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרסום רבותיי, פרסום! פרסום מתחיל בגוגל!

איך עובד הפרסום בוויז? פרסום באפליקציית Waze